DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Kabin Hizmetleri için Havacılık İngilizcesi II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ING 220
Bahar
4
2
5
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders kabin hizmetleri adaylarının B1 seviyesinde iletişim becerileri geliştirmesini hedeflemektedir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Sıradan ve sıra dışı durumlarda mesleki İngilizce ile etkin bir şekilde iletişim kurabileceklerdir,
  • B1 seviyesinde genel ve mesleki İngilizce bir metni inceleyebileceklerdir,
  • B1 seviyesinde genel ve mesleki İngilizce bir konuşmayı takip edebileceklerdir,
  • B1 seviyesinde genel ve mesleki İngilizceyi kullanarak sözlü iletişim kurabileceklerdir,
  • Kabin Hizmetleri iş arama süreci ile ilgili bilgi edinebileceklerdir
Ders Tanımı Bu ders, havacılık kapsamında olağan ve olağan dışı durumlarda genel ve mesleki İngilizce’de uygun kalıpları kullanarak etkin iletişim kurabilmeyi öğretir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 ING 220 dersinin öğrencilere tanıtılması ve ders gereklilikleri
2 Dil Bilgisi
3 Boarding Prosedürleri-1 Ellis, Sue and Lewis Lansford. “Boarding.” English for Cabin Crew. Oxford: Oxford University Press, 2014. 21-25. Print.
4 Boarding Prosedürleri-2 Ellis, Sue and Lewis Lansford. “Boarding.” English for Cabin Crew. Oxford: Oxford University Press, 2014. 26-28. Print.ı
5 Dönemin gözden geçirilmesi  
6 Kabin Hizmetleri ve Yolculara Sunulan İmkanlar-1 Ellis, Sue and Lewis Lansford. “Cabin Services and Amenities.” English for Cabin Crew. Oxford: Oxford University Press, 2014. 29-31. Print.
7 Kabin Hizmetleri ve Yolculara Sunulan İmkanlar-2 Ellis, Sue and Lewis Lansford. “Cabin Services and Amenities.” English for Cabin Crew. Oxford: Oxford University Press, 2014. 31-32. Print.
8 Kabin Hizmetleri ve Yolculara Sunulan İmkanlar-3 Ellis, Sue and Lewis Lansford. “Cabin Services and Amenities.” English for Cabin Crew. Oxford: Oxford University Press, 2014. 33-36. Print.
9 Kabinde Sağlık ve İlkyardım – 1 Ellis, Sue and Lewis Lansford. “Health and Medical Issues.” English for Cabin Crew. Oxford: Oxford University Press, 2014. 37-39. Print.
10 Kabinde Sağlık ve İlkyardım – 2 Ödev Ellis, Sue and Lewis Lansford. “Descent, Landing, and Layover.” English for Cabin Crew. Oxford: Oxford University Press, 2014. 40-44. Print.
11 Güvenlik ve Acil Durumlar - 1 Ellis, Sue and Lewis Lansford. “Descent, Landing, and Layover.” English for Cabin Crew. Oxford: Oxford University Press, 2014. 45-47. Print.
12 Güvenlik ve Acil Durumlar - 2 Küçük Sınav Ellis, Sue and Lewis Lansford. “Safety and Emergencies.” English for Cabin Crew. Oxford: Oxford University Press, 2014. 48-52. Print.
13 Alçalma, İniş ve Bekleme / Duraklama - 1 Sözlü Sınav Ellis, Sue and Lewis Lansford. “Descent, Landing, and Layover.” English for Cabin Crew. Oxford: Oxford University Press, 2014. 53-54. Print.
14 Alçalma, İniş ve Bekleme / Duraklama - 2 Ellis, Sue and Lewis Lansford. “Descent, Landing, and Layover.” English for Cabin Crew. Oxford: Oxford University Press, 2014. 55-60. Print.
15 Kabin Hizmetleri İşe Başvuru Süreci - Olası Mülakat Soruları Ellis, Sue and Lewis Lansford. “Getting a Job.” English for Cabin Crew. Oxford: Oxford University Press, 2014. 61-66. Print.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı

Ellis, Sue and Lewis Lansford. English for Cabin Crew. Oxford: Oxford University Press, 2014. ISBN: 9780194579582.

Önerilen Okumalar/Materyaller
  • Evans, Virginia, et al. Flight Attendant. Express Publishing, 2014. Print. ISBN: 978-1-4715-1969-7.
  • Gerighty, Terence and Shon Davis. English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2011. Print  ISBN: 978-0-462-09873-9

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
20
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
1
10
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
1
15
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
2
Portfolyo
Ödev
1
2
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
1
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
5
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Havayolu işletmesinin yönetim sistemleri ve işleyiş prensipleri ile ulusal ve uluslararası mevzuat bilgisine sahip olmak

2

Temel havacılık terminolojisi, uçuş teorisi/aerodinamik ve meteoroloji konularında temel bilgi sahibi olmak

X
3

Kabin ekibi üyesinin görev/sorumlulukları, havacılıkta standart operasyon kuralları ve emniyet/güvenlik kavramları hakkında bilgi sahibi olmak

X
4

Havacılıkta ilkyardım konusunda doğru ve etkin müdahalenin önemini kavrayarak ilkyardım uygulamalarını yapabilmek

5

Tehlikeli madde taşımacılığı ile ilgili ve uçuş operasyonlarında oluşabilecek tüm acil durumlarda hayatta kalabilme teknikleri, kalabalığın kontrolü ve yönetimi metotları hususunda sorumluluklarını kavrayarak hızlı ve doğru müdahale edebilmek

6

Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilmek, bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak

7

Diksiyon ve anons teknikleri konusunda bilgi sahibi olmak

8

Havacılıkta insan faktörü, çevre, toplum, sağlık koşullarının etkileri, insan performansının limitleri ve kaynakların etkin kullanımının önemini kavrayabilmek

9

Dünya coğrafyası ve kültürleri konularında temel bilgiye sahip olmak

10

Genel görünüm ve kişisel bakımın önemini kavrayarak nezaket ve görgü kuralları çerçevesinde yolcu servis sunumunu gerçekleştirebilmek

11

Bir yabancı dili kullanarak sivil havacılıkta kabin hizmetleri alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile ileitişim kurmak

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest